neděle 11. září 2016

Petr Horáček a jeho barevný svět zvířat






Mám ráda Petra Horáčka. Teda jeho knihy, pana Horáčka osobně neznám. A bohužel si ho ani nebudu moct přijet poslechnout do Prahy, ale vy můžete! 13. a 14. září 2016 bude Petr Horáček promlouvat k davům. Já si to tak alespoň představuji, že tam budou davy.
  • 13. 9. 2016 ve 14,00 v Městské knihovně v Praze
  • 14. 9. 2016 v 16,30 v pražském hračkářství Hamleys


O Petru Horáčkovi a jeho anglickém příběhu o úspěchu jsem se letos dočetla v Lidových novinách. Otec, co zůstane s dětmi doma, zatímco máma chodí vydělávat, kreslí a kreslí a všichni ho milují.

Článek mi vytrhla a doručila moje maminka a já jsem po přečtení okamžitě objednala „spací knihu“ - Night Night. Byla to jedna z desítek knih tohoto autora, které jsou k dispozici, a já jsem vybrala náhodně. Líbila se mi ta liška na přebalu. Když kniha přišla, byla jsem nadšená, jako jsem vždycky, když něco splní moje očekávání. 

Miluju čtení v posteli

Jediná věc, která mě zprvu trošku zklamala, byl avizovaný interaktivní prvek. Och, jak jsem se ve svém úsudku zmýlila! Night Night má na poslední stránce otočný papírový terč s průřezy, díky němuž hvězdičky na stránce mění barvy. Připadalo mi to zprvu příliš jednoduché a banální, ale trpaslíky to nadchlo! Už ve věku 6 měsíců vydržely děti sledovat otáčení kolečka tak dlouho, že mě ze samého točení chytala křeč do prstu. 


Kniha je u nás doma stále velmi oblíbená, protože se díky nestejně vyříznutým okrajům dobře otáčejí stránky. Děti tohle zvládly samy a poměrně rychle. U jiných tvrdých knih a leporel se jim to nedaří tak dobře, protože jsou všechny listy zaříznuté do rovného bloku, který, zejména v případě knih nových, není jednoduché rozdělit. Night Night má vlastně takové funkční oslí rohy, díky nimž se mini prstíčky dostanou k oblíbeným obrázkům snadno.

Trpaslíci v akci

Night Night už u nás v knihovničce přibyli i „červi“, tedy Johnathan and Martha, skvělý příběh o životním dramatu dvou jablečných červů. A přibydou další. 

Takže tak, pokud ho ještě nemáte, pořiďte si domů Horáčka, je skvělý. 


Název: Night Night
Autor: Petr Horáček
Ilustrace: Petr Horáček
Rok vydání: 2011
Vydavatel: Walker Books Ltd
ISBN: 978-1406329667



11 komentářů:

  1. Petra Horáčka máme taky oblíbeného, ale tuhle knihu neznám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jaký Horáček frčí u vás doma? Předem děkuji za tipy! :)
      Petra

      Vymazat
  2. Máme všechny, co vyšly v češtině + Animal Opposites. Ta se nám líbí moc. Toužím i po jiných anglicky vydaných...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teda, tak to je super sbírka! Po Animal Opposites jsem se taky už pošilhávala, ty koupím v dalším sledu. :) Nevím, kde kupujete, ale pokud nespěcháte, tak na Bookdepository (https://www.bookdepository.com/search?searchTerm=Petr+Hor%C3%A1%C4%8Dek&search=Find+book) jsou knihy levnější a navíc neplatíte poštovné. ;) Mějte se prima! Petra

      Vymazat
  3. Ty zahraniční jsou ve větším a hezčím formátu, jak řekl sám pan Horáček, česká vydání jsou "ošizená". Animal Opposites je super, ale tuhle jsem objednávala www.nejlevnejsi-knihy.cz, byla tu levnější než na bookdepository.com. Tam jsem zatím objenávala jen jednu knihu The Very Hungry Caterpillar, je pravda, že mi přišla snad až po měsíci:) Mám zálusk na další zahraniční knihy, musím postupně:) Těším se na inspiraci od Tebe! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem rozhovor s panem Horáčkem v Lidovkách, kde přesně tohle říkal. Bylo mi tak trochu trapně... český autor a v ČR nejsme schopní udělat ty knihy tak dobře jako v UK. Nejlevnější-knihy určitě prohlédnu, díky za tip! Já z BD objednávám už mnoho let, na začátku to bylo do týdne doma, ale čím jsou populárnější, tím jim to déle trvá, mají sklady po celém světě, dřív to všechno chodilo z UK. :) Teď jsem objednala 6 nových dětských knih od tří skvělých autorů a hrozně se na ně těším, na blogu budou co nejdřív... teda, hned, jak je BD doručí :D. The Very Hungry Caterpillar - prý další velká pecka, ještě nemám doma. Tobě se líbí?

      Vymazat
    2. Je fakt suprová! Líbí se nám moc. Chtěla bych objednat Atlas of Adventures, má to velký formát jako budou mít Mapy, neznáš?

      Vymazat
    3. Ty jo! To vypadá skvěle!! Neznám, ale obávám se, že to taky objednám :D, fakt krásné. Podívám se, jak budou vypadat Mapy (Host už hlásí, že mají "vzorky" a že je kniha nádherná, a pokud se to nebude nějak zásadně "překrývat", tak do toho jdu. :) Strašně bych si přála, aby měly děti k atlasům kladný vztah, moje vzpomínka na mapy se pojí s buzerací typu "všechny přítoky Leny a Jeniseje". :D

      Vymazat
    4. Jojo, objednej, určitě se nebudou "překrývat":) Taky bych ráda, aby mé děti měly rády mapy! Zítra je den D, vychází ty Mapy!:)

      Vymazat
    5. Tak je to jasné, jdu do nich :). Mapy mají jen jednu nepříjemnou vlastnost... ty politické se dost často mění :). Tak doufejme, že se naše děti zamilují do těch zeměpisných ;). Zítra, hurá!! :)

      Vymazat