čtvrtek 1. června 2017

Svět knihy 2017 a knižní podlitina


Jen ta těžká taška přes rameno mi brání v tom, abych radostí poskakovala. Celé páteční odpoledne je jako kouzlem pryč a můj bankovní účet přišel o pár nul, ale bylo to parádní. Obešla jsem všechny stánky Světa knihy 2017. U každého jsem čmuchala, co mají pro děti. A nakupovala.






Nejprve do stanu malých nakladatelů. Okamžitě zamířím k Baobabu. A valím oči. Je tu dotisk dvou knih francouzských autorů, po kterých dlouho toužím -  Album lidí od Blexbolexe, krásná obrázková publikace beze slov a Vango od autora Tobiáše Lolnesse Timotheé de Fombelle. Obě bichle okamžitě putují do mé tašky.

U vedlejšího stolku narážím na třetí díl úžasného myšího seriálu od Meanderu - Dům myšek CIRKUS. Na rozdíl od prvních dvou dílů, které jsem chtěla hned, když vyšly, a hned jsem si je taky koupila, tenhle nechávám ležet... je krásný, ale když já ty cirkusy fakt nerada, z principu.

Venku si dám zmrzku, nadechnu se a vstoupím do hlavní budovy. Zastavuji se u velkých, profláknutých nakladatelství, i u těch menších. Je tu vedro a zástupy lidí, kteří do sebe vrážejí, protože se nedívají pod nohy, ale na stovky a tisíce barevných obálek všude kolem. V sále mezinárodních knih neodolám a u španělského stánku objednávám tři poklady. Nemohu se dočkat, až mi přijdou poštou! (Více o nich v některém z příštích blogů.)

V Albatrosu kupuji jeden starší kousek (Vyber si své povolání od Silvie Sanža a Milana Starého) a jednu skvělou novinku z letošního roku (Příběh auta od Oldřicha Růžičky, Tomáše Pernického a Kateřiny Makaloušové). Líbí se mi, že jsou obě knihy domácí provenience, líbí se mi obrázky, líbí se mi to celé.

U Hosta spokojeně zjišťuji, že toho od nich máme doma požehnaně. Šikovná ruka redaktorky Evy Sedláčkové vybírá do sekce pro děti opravdu pěkné kousky. Chybí nám jen Zmáťa a záhada od finské autorky Ninky Reittu. Už ho mám v tašce. Kocouří příběhy rodiny Čičákových prostě mít musím.

Presco Publishing dělá kde co, ale pod svým křídlem drží i malé vydavatelství Ella a Max. Doporučuji je sledovat, některé tituly opravdu stojí za to. Já jsem u jejich stánku koupila Hurá na řeku od kanadského autora Nicholase Oldlanda. V kanadské knize pro děti nemůže hrát hlavní roli nikdo jiný, než los, bobr a medvěd. Příběh je jednoduchý, ale obrázky jsou pecka a pobaví se nejen vodáci.

Do mé těžknoucí tašky přibyly u Elly a Maxe také rozstříhané Rozpustilé hrátky na dvoře se zvířátky mého milovaného Axela Schfflera (k dispozici jsou i Rozpustilé hrátky v zoo se zvířátky a v červenci vyjde dotisk Rozpustilých hrátek doma se zvířátky a Rozpustilých hrátek v džungli se zvířátky) a parádní kousek Jsme kamarádi od německé autorky Daniely Kulot (česky i Legrační počítání do postýlky).

Poslední jmenovaná kniha má tvrdé stránky a nese skvělé poselství o rovnosti, přátelství a třeba taky o tom, že ať jsme takoví nebo makoví, všichni musíme chodit na záchod. Naši trpaslíci zbožňují obrázky, na nichž dětí pojídají veliké knedlíky, a pak je také fascinuje kolečkové křeslo a babička na houpačce. Prostě hitovka.

Kdo miloval komiksový časopis Čtyřlístek, ten pravděpodobně vzpomíná i na kultovní myší dvojici Anča a Pepík Lucie Lomové. První díl jejich sebraných komixů jsem koupila u stánku nakladatelství Práh, které se může chlubit tím skvělým nápadem vydat Anču a Pepíka knižně.

Nakladatelství Garamond vydalo izraelské pohádky Davida Grossmana už v roce 2011, a to pod titulem Pohádky pro Itamara a Rut. Na veletrhu se ocitly ve výprodejové krabici a já vůbec nechápu proč. Jsou neobvyklé, vystupují v nich například modří čerti a japonské žirafy. A přitom jsou pro české dětské ouško uvěřitelné.
Knižní podlitina

Naprosto neočekávaně jsem nekoupila nic u profláknutého Svojtky. Snad proto, že se tam všichni zapoceně strkali s ještě větší vervou, než jinde...

Kromě dětských kniha jsem samozřejmě koupila i hromadu literatury pro dospělé, a tak se to bolavé rameno do rána pěkně vybarvilo. Takovou podlitinu z tašky plné knih jsem už dlouho neměla. Jak říkal můj muž, když jsem do Prahy odjížděla "Měla sis raději vzít batoh." Příští rok si ten batoh určitě vezmu.





Příběh auta

Příběh auta

Vyber si své povolání

Vyber si své povolání

Zmáťa a záhada

Zmáťa a záhada

Zmáťa a záhada

Pohádky pro Itamara a Rút

Pohádky pro Itamara a Rút

Anča a Pepík 1

Vango

Album lidí

Album lidí

Album lidí

Hurá na řeku

Hurá na řeku

Rozpustilé hrátky na dvoře se zvířátky

Rozpustilé hrátky na dvoře se zvířátky

Rozpustilé hrátky na dvoře se zvířátky

Rozpustilé hrátky na dvoře se zvířátky

Rozpustilé hrátky na dvoře se zvířátky

Jsme kamarádi

Jsme kamarádi

Jsme kamarádi

Jsme kamarádi

Jsme kamarádi



3 komentáře:

  1. Super výběr! Baobab je moje srdcovka. Ale zapomněla jsem na Tobiáše, ale asi ho měli vyprodanýho... To Album lidí nevím, je krásné, ale nevím, zda raději neinvestovat do něčeho jiného... Příběh auta vypadá krásně. A žádná kniha od P. Čecha? Synům jsem koupila O mráčkovi a O klíči a mám i věnování:)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc díky! :) Pavel Čech je super, ty obrázky jsou magické. Vždycky nad ním stojím a nemůžu se rozhodnout CO, a tak nekoupím nic s tím, že to pořídím příště :D. S věnováním je to paráda! Polepším se a něčím prostě začnu :D. Mějte se báječně! p.

    OdpovědětVymazat
  3. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Obchod odkudkoli - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat