sobota 4. listopadu 2017

Předplatné časopisu Kutílek? Už ano!



Od 1. 12. 2017 už si můžeme časopis předplatit! ZDE.


Bude časopis Kutílek možné v ČR předplatit? - Doufejme, že ano. Jednání jsou v plném proudu.

V jednom z předešlých blogů jsem psala o Kutílku, časopisu beze slov, pro děti od 2 let. Zdá se, že ho všichni chtějí, ale nikde není k sehnání. Nebo se to alespoň některým z nás zdá. Do ČR se dostane 5 tisíc kusů tohoto litevského časopisu. Moc děkuji správci FB stránek Kutílku za seznam míst, kde se v ČR dá koupit - mrkněte SEM.

Problém je v menších městech, kam se výtisků dostane opravdu jen pár. Posledního Kutílka, co vyšel, jsem u nás koupila před nosem nějaké paní, která se při zjištění, že to byl jediný a poslední, téměř rozplakala.

Rozhodla jsem se, že je obíhání města s kočárem pod mou úroveň a chtěla jsem si Kutílka předplatit, aby mi chodil rovnou do schránky. Ale ouha. Distribuci zajišťuje PNS, ale ti nezařizují předplatné. Poradili mi, že se mám domluvit s trafikantem, aby si Kutílků na příště objednal víc. Trafikanti i paní na Poště však krčili rameny a pravili, že neumějí počet Kutílků ovlivnit. Tak zas nic.

Slepička putuje dál, kohoutek se dusí. Napsala jsem přímo vydavateli Kutílka do Litvy, Flintas Publishing. Byli milí a nadšení, že je o časopis zájem. Ptali se, kdo v ČR zařizuje předplatné. Poslala jsem jim několik odkazů na webovky společností, které se předplatným zabývají a napjatě jsem čekala. Napsali, že zahájili jednání s www.predplatne.cz.

Krátce na to jsem od kutílkové paní z Litvy dostala email. Maličko zoufalá psala, že prý potřebuje kvůli poštovnému jakousi akreditaci Ministerstva kultury ČR, jestli netuším, o co jde. Netušila jsem, a tak se slepička zase rozběhla. Volala jsem do Předplatného, na Ministerstvo kultury, na Ministerstvo průmyslu a obchodu a na Živnostenský úřad. 

Zjistila jsem, že jde o papír, který zahraniční nakladatelé potřebují, aby měli v ČR levnější poštovné. Takový papír získat, je pro firmu, která nemá české IČO, docela zajímavá stezka odvahy, takže zatím netuším, zda se po ní Kutílek vydá. Samotnému předplatnému v ČR však oficiálně nebrání nic.

A teď chvíle napětí, jak se Kutílek s Předplatným domluví? Držme jim pěsti. Jedná se o tom, zda se to finančně vyplatí. Čím víc předplatitelů, tím líp, ideálně přes 500, aby se cena poštovného ještě nenavýšila. Myslíte si, že by nás v ČR bylo alespoň 500?

Info z 29. listopadu 2017: Trochu se protáhlo jednání kvůli překladu smlouvy. Holt litevština je litevština. :) Ale od pátku 1. prosince by mělo být možné Kutílka předplatit pomocí portálu www.predplatne.cz.

ZMĚNA (27. listopadu 2018): Časopis Kutílek lze nyní předplatit na www.send.cz - ZDE

Jakmile budu vědět něco dalšího, určitě najdete informace tady, v blogu.


Medvídek a kamarádi jsou ze stejného hnízda, jako Kutílek. Objednat se dá třeba TADY.

...stejně tak Čísla a Barvy -  k mání ZDE a ZDE.

5 komentářů:

  1. Peťo,moc děkuji za článek.O Kutilkovi jsem hodně četla a ještě se mi ho bohužel nepodařilo koupit.Chtěla jsem se zeptat,kdy časopis bývá dostupný v trafikách,kterě jej prodávají(kdy vychází).Diky moc za odpověď.Martina N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, moc díky za komentář. Kutílek vychází jednou za dva měsíce a teď zrovna by mělo být na stáncích úplně nové číslo. Seznam trafik, kde ho mají je tady: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QXdcMNMmI2wT3c7HOZAqOUNbpzkrk7RTNgVogDYEEhk/edit#gid=2045410177
      Někomu se občas poštěstí přemluvit někoho na místní Poště, aby mu ho objednali. Mně se to nepovedlo :D. Snad klapne to předplatné. :)
      Měj se prima!
      Petra

      Vymazat
    2. Existuje aktuálnější seznam, v žádné v seznamu psané trafice v našem regionu o časopisu nemají ani tuchu

      Vymazat
  2. Diky za info a za seznam trafik,ktere by ho mely mit.Tak zitra zkusim stesti.M N.

    OdpovědětVymazat