pátek 11. srpna 2017

Kutílek (můj první časopis Cutie) - časopis pro nejmenší



Kutílek je jedním z mála časopisů na českém trhu, který je určený opravdu malým dětem. Poprvé jsem zmínky o Kutílku našla v internetové diskuzi a vzhledem k samé chvále jsem se rozhodla, že jeden výtisk na zkoušku zakoupím.

Ale nebylo to jen tak. Nikde jsem ho nemohla sehnat. Hlasy z diskuzí tvrdily, že jej kupují na poště, ale na naší poště o něm nikdy neslyšeli. Při dotazu v novinových stáncích kroutila většina trafikantů hlavou. Nakonec jsem přece jen prázdninové číslo ulovila v trafice na poliklinice a plná očekávání si je odnesla domů.



Časopis je záměrně beze slov a aktivity v něm jsou opravdu pro ty nejmenší - spojování teček, lepení, kreslení prstovými barvami, atd (viz fotografie dole nebo video zde). Formát je příjemně velký (28 x 30 cm) a papír kvalitní, žádný trhavý cigaretový ubožáček. Cena je o něco vyšší, než cena tuzemských časopisů - 69 Kč. Líbí se mi nápad i myšlenka autorů, že dítě má z tvoření o to větší radost, o co menší je zásah dospělého. Líbí se mi také absence reklam. Jediné, co mému vkusu neodpovídá jsou samotné ilustrace... je to otázka osobního názoru, mně se prostě líbí jiný styl.

A jak tedy Kutílka sehnat? 
Časopis distribuuje PNS (První novinová společnost), a to výhradně do trafik, předplatné rozhodně nezařizují, jak mi paní na informacích razantně vysvětlila. Mám se prý domluvit s trafikantem, aby časopis objednával s tím, že si jej přijdu koupit. Předplatné prý zařizují zásadně nakladatelé.

Nelenila jsem a napsala nakladateli. Nakladatelem Kutílku je litevská společnost Flintas Publishing. Na můj email odpověděli hned - že prý děkují za zájem a poprosili o kontakty na společnosti, které v ČR zařizují předplatné. Poslala jsem jim kontaktní informace tří velkých firem, které zajišťují předplatné a budu držet pěsti, aby jejich domluva klapla.

Pro detaily jednání o předplatném časopisu Kutílek, sledujte prosím tento blog - ZDE.











15 komentářů:

  1. Super tip a díky za aktivitu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za zprávu, Martino! Doufám, že to vyjde :). Mějte se prima! Petra

      Vymazat
  2. Dobrý den, rovněž děkuji za Vaši proaktivitu. Nemáte nějaké nové zprávy či tip, kde by již bylo možné sehnat? aktuálně jsem se pokusila shánět na netu, ale bohužel zatím bezúspěšně. Synovi budou za pár týdnů 2 roky a úplně se zamiloval do lepení samolepek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Zuzko, znovu jsem jim tam napsala - jestli jednají s českou stranou nebo jestli bychom mohli objednávat přímo od nich. Čekám na odpověď a určitě dám vědět, jak se paní Agniete ozve :). Díky za zájem. Držme Kutílku palce, ať se sem dostane v pořádném množství dřív, než naše děti začnou číst Raketu a ABC. :) Hezký den! Petra

      Vymazat
    2. Zdravím.
      Taky bych měla zájem o Kutílka děkuji za informace.
      S pozdravem Bystřická

      Vymazat
    3. Dobrý den, Jiřino, snad už brzy! Mrkněte na blog: http://opicimatka.blogspot.cz/2017/11/predplatne-casopisu-kutilek-snad-ano.html
      Už se to chystá, tak to snad brzo vyjde! Díky za zájem!
      Petra

      Vymazat
  3. Skvělé, také se po něm pídím..snad to s předplatným vyjde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držme palce! :) Už se jedná - pro detaily mrkněte sem: http://opicimatka.blogspot.cz/2017/11/predplatne-casopisu-kutilek-snad-ano.html
      Díky za zájem!
      Petra

      Vymazat
  4. Na FB stránkách časopisu je nově seznam všech výdejních míst v ČR. A je jich hromada. Jen v mém okolí asi na 5ri místech. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je bezvadné!! Moc díky!! Snad už brzo bude předplatné možné! :) Mrkněte sem:
      http://opicimatka.blogspot.cz/2017/11/predplatne-casopisu-kutilek-snad-ano.html
      Díky!
      Petra

      Vymazat
  5. Předplatné lze objednat na send.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, moc díky za zprávu! Budu muset trošku doplnit tenhle, i ostatní články o Kutílkovi - původně to šlo přes www.predplatne.cz. Vidím, že došlo ke změnám :). Ještě jednou děkuji! Petra

      Vymazat
    2. Já děkuji za info v článku :)

      Vymazat
  6. Momentálně mají na send.cz :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já si pamatuju, že mě jako malou strašně bavilo luštit různé časopisy, tak jsem se těšila, jak je budu luštit se synem, ale jeho to teda absolutně nebaví. Jsou mu tři roky, tak nevím, jestli na to není ještě brzy. Co ho baví, tak skládat puzzle . Miluje tlapkovou patrolu, tak by u oho vydržel klidně celý den :-) .

    OdpovědětVymazat